Wednesday, July 4, 2018

Iets raars

Vanmorgen werd ik wakker en ik voelde dat er iets vreemds was. Het was geen normale morgen. Gisteren was heel leuk. We gingen picknicken in een speeltuin met mama en nog een andere mevrouw en een jongetje. Toen ik thuis kwam, ging ik eten en slapen. Maar toen ik vanmorgen wakker werd, voelde ik dat er iets raars was.

Mama haalde me uit bed en ik liep snel naar de andere slaapkamer. Toen ik naar binnen keek wist ik het ineens: papa was er niet! Hij is weg. En eigenlijk was hij gisteren ook al weg. Maar toen had ik het te druk om daarover na te denken.

Mama vertelde dat papa op reis is. Hij ging eerst met het vliegtuig naar Libanon. Dat is al heel ver weg. Toen ging hij ook nog met een auto verder naar SyriĆ«. Dat is nog veel verder. En daar is hij nu. Hij gaat daar praten met belangrijke mensen. Hij hoopt dat hij straks een nieuw kantoor kan openen in dat verre land. 

Hij woont in een hotel. Het is best een mooi hotel, dat heb ik gezien op een filmpje. Het voelt een beetje eng dat papa in zo'n ver land is. Maar hij heeft gezegd dat het heel goed gaat met hem en dat het ook veilig is. 

Het duurt heel lang voordat papa weer thuis is. Het praten met die belangrijke mensen duurt wel dagen achter elkaar. Daarna gaat papa ook nog een paar dagen in Libanon slapen. Ik hoop maar dat de tijd vliegt en dat hij snel weer thuis is. Dan kan hij me 's morgens weer uit bed halen. Mama kan dat ook wel, maar eigenlijk wil ik gewoon dat papa het doet.

No comments:

Post a Comment