Friday, May 11, 2018

De tuinmannen

De twee tuinmannen sleepten al het onkruid uit de tuin

Vandaag was ik eigenlijk vrij. Want het is vrijdag. Maar ik werd al vroeg wakker van herrie in de tuin. Het was nog maar net licht. Het geluid kwam van twee tuinmannen. Die gingen wel werken op vrijdag. Net als de mensen in Nederland.

Onze tuin was eigenlijk een rommeltje. Overal stonden prikplanten. Je moest heel hoog kijken om hun top te zien. Er lagen ook veel oude dingen in de tuin. Een gebroken lamp, een kapotte tuinslang, en pakjes sigaretten. Dat moest afgelopen zijn vond papa. Daarom kwamen de tuinmannen.

Ik vond het niet erg om vroeg wakker te zijn. Want dan kon ik al vroeg naar buiten. De tuinmannen waren best aardig voor mij. Ze plukten wel steeds aan mijn haar maar vooruit maar. Soms zaten ze op het randje van de muur. Dan dronken ze thee en rookten ze sigaretten. Dat stonk wel een beetje. Maar gelukkig gingen ze dan snel weer aan het werk.

Toen we bijna gingen eten waren de mannen klaar. Ze hebben al het onkruid meegenomen naar de straat. Eerst wist ik niet wat ze ermee gedaan hadden. Maar later zag ik het op een grote hoop naast het huis van de buurvrouw liggen. Ik hoop maar dat ze het niet erg vindt. Onze tuin is in ieder geval weer schoon.

Daarna heb ik samen met papa nieuwe planten erin gezet. Het was erg jammer dat ik de schep van papa niet mocht gebruiken. Hij vond het te gevaarlijk, zei hij. Een beetje overdreven vond ik het wel.

De tuin is nu heel mooi. Ik ga papa iedere dag helpen met water geven.


1 comment:

  1. Heel veel plezier in jullie nieuwe huis Luka!! Hopelijk kun je nu veilig spelen en ontdekken in de tuin!! Groetjes!!

    ReplyDelete